Välkommen till Holley EFI!

- Vi erbjuder förstklassig service inom bränsleinsprutning för V8-bilar, hela vägen från tanke till installation.

Holleyefi.se är det lilla företaget med den stora kunskapen! Hos oss finner du det mesta du kan önska till ditt drömbygge, men skulle du sakna just din pryl eller om du är osäker på vad som passar till just ditt bygge och dina idéer, tveka inte att kontakta oss.  Vi avser inte att lagerföra eller hålla alla varumärken i vår webshop men är det något specifikt ni önskar erbjuder vi ändå gärna en offert. 
 

Support

Som kund hos oss får du också fri tillgång till vår fantastiska support. För oss är det viktigt att du känner dig trygg och nöjd med ditt inköp.
 

Våra brands

Hos oss finner du produkter inom bland annat följande märken:
  

  
Vi säljer även:

  • Edelbrocks hela sortiment
  • Tanks INC hela sortiment där vi ligger på högsta nivå av återförsäljare
  • Comp Turbo turbos
  • Davis tractioncontrollers och bumpboxar  

Erbjudanden


New & Hot!

Uppdatera ditt bromssystem med Baer Brakes!

Handla via kategori - Övriga kategorier - Rattar och rattadaptrar


Kolla in Holleys nya Sniper 2!


Handla via kategori

Nu kan du också välja att handla via kategori hos oss. För att komma till den delen av sidan kan du klicka här, på länken under välkomsttexten eller gå via menynWebshop /Handla via kategori.

Välkomna!


Sick Week 2024

Sick Week 2024 är slut för i år - 2024/02

Sick Week körde 1a året 2022. Då var Stefan den första svensk att vinna ett större Drag and Driveevent i USA. Förra året kom han på en andra plats efter Micke Westberg. Han hade planerat att ta hem bilen efter det, men kände att han ville ha en revansch efter en vecka med mer eller mindre strul från början till slut, så bilen fick stanna kvar.

Målet för årets Sick Week var att köra 6.3-tider, men det har varit svårt att få till fästet som önskat. Det har varit mycket däckskak och pedalande. Men bilen har hållit ihop! Enda lilla haveriet som varit var en broms som pajjade. Man har också bytt en rem och svetsat en tank som skakat loss i sitt fäste. I övrigt finns inget att nämna!

Och Stefan står än en gång på pallplats. Inte på toppen i totalen som han önskade, men som 1a i Unlimited och som 3a i totalen. 3 år och 3 pallplatser. Det är bara att gratulera till enastående prestationer! - Läs mer om Sick Week 2024 här!


Atiklar

Tech Spotlight: How Sniper 2 Is Taking Plug-And-Play EFI To The Next Level - 07/18/2023

Tech Spotlight: How Sniper 2 Is Taking Plug-And-Play EFI To The Next Level - www.holleyefi.se

When Holley Performance introduced the original Sniper EFI system back in 2015, it kicked off a revolution in fuel injection conversions. The goal was simple: Make EFI simple and affordable for folks who’re looking to make the jump without completely reinventing their vehicle’s setup.

“The new system benefits from everything we’ve learned with Sniper 1 as well as the feedback that customers have provided to us,” /.../ “The throttle body, linkage, and key elements of the circuitry have been redesigned from the ground up for Sniper 2, and it offers a host of new features and capabilities. The development of the new system also provided us with the opportunity to streamline the system component selection process to ensure that customers get something that meets the specific needs of their project – whether that’s a basic EFI conversion, or something more comprehensive.” - Read More


Förgasare vs EFI - Holley Gen III Ultra Dominator vs Terminator X Stealth 4500 - Tezz 2022-22-09

Förgasare vs EFI - Holley Gen III Ultra Dominator vs Terminator X Stealth 4500 - www.holleyefi.se

Argumenten om vilket som är bäst av förgasare och EFI går isär både nu och då. Förespråkarna av förgasare menar bland annat att de är bättre för att dess konstruktion gör att insugstemperaturen blir lägre på grund av den effektiva finfördelningen av bränslet samt att förgasare är enklare och bara att skruva på och sedan kan man åka. Men det var innan Holley började tillverka förgasarliknande throttle bodies med inbyggda spridare och kraftfulla självlärande ECUs. Då kom diskussionen att handla om vilka som gav mest kraft istället. - Läs mer här


EFI-förutsättningar för Dummies - på svenska - Stefan Gustafsson

Artiklar - EFI-förutsättningar för Dummies - på svenska - www.holleyefi.se

Till att börja med. Ett EFI-system är inte en förgasare. En lyckosam och problemfri upplevelse kräver en solid plattform, en grund som är tillräckligt bra för att bygga vidare på. Om du har en dålig plattform så kan du också förvänta dig problem. Stora! - Läs mer här


Kompression - Tezz 2021-11-09

Artiklar - Kompression - www.holleyefi.se

Här reder vi på ett kortfattat sätt ut vad skillnaden är mellan kompressionsförhållande (statiskt och dynamiskt), cylindertryck och kompressionstryck. - Läs mer här


Hur du väljer bränslefilter - Tezz 2021-10-15

Artiklar - Hur du väljer bränslefilter - www.holleyefi.se

En viktig del i både byggandet och underhållandet av en prestandabil, för både gata och bana, är att försäkra sig om att bränslesystemet fungerar så optimalt som det bara går. Inget bränsle, inga hästkrafter! Med rätt val av filter ger du din motor rätt förutsättningar samtidigt som du också förebygger eventuella skador på grund av orent bränsle. - Läs mer här


EPA vill förbjuda all tillverkning, försäljning och installation av eftermarknadsdelar som påverkar ett fordons avgaskontroll - Tezz 2021-09-21

Artiklar - EPA och The Recognizing the Protection of Motorsports Act (RPM) - www.holleyefi.se

I USA pågår just nu en strid för miljön som samtidigt innebär en stor påverkan för både amatör- och proffsbyggaren av motorfordon, både för gata och (kanske främst för) race. Ett antal senatorer har startat en petition, The Recognizing the Protection of Motorsports Act (RPM) för att försöka få sina röster hörda, röster som också backas upp av SEMA (Specialty Equipment Market Association) som också bett sina medlemmar att skriva till valda tjänstemän för vidare påtryckning. - Läs mer här